Wednesday, June 8, 2011

alhamdulillah hirabbil 'alamin..

syukur..
dapat wak aku kerja.
betapa selama tok aku asa dah nak patah ati carik kerja lam bidang civil. dah start rasa macam aku tok sekda rezeki lam bidang tk. dekat suma kontraktor kat bintulu tok nok aku tauk aku dah apply. dari kelas A-Z. sekda reply.
sampe la hari tok aku baru dapat confirmation aku diterimak nya orang. Saratech sdn. bhd. a subsidiary company of Sarahon sdn. bhd.

let me tell u all how i got this job.
k. jumaat lepas, lepas ku solat jumaat, ku ngan bapak ku gi wisma bintulu, bayar cukai tanah ngan land survey. so bila balit ya ku jumpa ngan akak ex aku. hahaha.
so cita2 la ngan nya, tanyak da vacancy x kat cnea2... nya pun padah nya baruk berenti keja jd QS rah Saratech tok tek.. sebab dapat kerja kat BDA. huh.. memang dah takdir Allah aku temu ngan nya ari ya. Lyiana nama akak ya tdik.
so, dengan segera, dengan bapak aku, dengan harapan menggunung, ku terus g site projek ya tdk. sik sangka2 jumpa gik ngan Hijaz, rumate ku d polytech dolok. nya supervisor cia.
ari isnin ku anta resume, project engineer ya appoint ku k post, QS ya tdik. memula ku harap dapat post site supervisor. tapi sekpa la.
selasa nya nunggah interview. petang ari nok sama. fuhh.. syukur... tapi bukan bermaksud ku bleh bersenang lenang.. P.E. ya kdrik madah,mun aku dah d approve, nya x expect kewujudan aku di sia ngembak miracle or even smoothen the works. memang la kan. what can u expect from a freshie? but anyway, ill try my best kata ku. insya-Allah.
so pagi tok tadik, kol 9.40 camya, nya kol, sok kerja! yeah!!

pojek tok dah dekat 85-90% completion. tinggal archi works, infra works, ngan sikit roof truss nok on going. tapi, projek tok supposedly handover by last april. delayed. apahal ku pun sik tauk. nok nya mok aku tauk, aku ada bnyak kerja, banyak menda nok mok di blaja.

ya la kata orang2 tua, mun mengharap sesuatu, jangan putus berdoa. byak hikmah sebenarnya. nok kita perlu adalah berusaha, berdoa, bertawakkal. kak ya sabar la lam terima apa juak keputusan.. doa ya pun mesti sungguh2.. mun sik kureng berkat la.. mungkin ya la nok terjadi ngan aku. kesungguhan aku kurang. apapun syukur...

k, aku da kata2 hekmat tok.. jumpa ku lam reader's digest..

"Good judgement always comes from experience. experience always comes from bad judgement"

later mate.. salam..

No comments:

Post a Comment